Památník připomínající zahájení dvoukolejné dopravy na prvním úseku železniční trati Břeclav – Brno mezi Břeclaví a Podivínem, který byl otevřen dne 7. března 1930 u příležitosti 80. narozenin prezidenta T. G. Masaryka, stával na místě křížení tratí na Brno a Přerov. Správa čsl. státních drah zde nechala vybudovat 7,5 metru vysoký žulový pomník zakončený plastikou okřídleného kola, tradičním symbolem železnice a pokroku. Jako stavební materiál byla zvolena leštěná světlá a černá žula ze slezského Frýdberku. Slavnostní odhalení pomníku se konalo v den výročí vzniku Československa 28. října 1930 a do jeho základů byla vložena plechová schránka s pamětní listinou a dobovými mincemi.
Nápis na pamětní desce zněl:
Dne 7. března 1930
v den osmdesátých narozenin prvního
presidenta republiky československé
T. G. Masaryka
byl zahájen dvoukolejný provoz
na prvním úseku trati
Břeclav-Brno
Autorem projektu byl Ing. Arch. Antonín Dvořák, plastickou výzdobu modeloval akademický sochař Jan Znoj. Stavební a kamenické práce provedla firma K. F. Rauz. Bronzovou desku a odlitky křídel dodala slévárna Františka Indry (všichni z Brna).
Památník přežil pouze 8 let. Byl odstraněn po německé okupaci Břeclavi v říjnu 1938 a k jeho obnově nikdy nedošlo. Na místě se dodnes nachází zbytky betonového základu.